Een goed gesprek...

Een goed gesprek tussen medewerker en leidinggevende is een uitgelezen moment om het met elkaar te hebben over doelen, functioneren en ontwikkelen van zowel de medewerker als de organisatie. De verkregen informatie vormt de basis voor het aan- en bijsturen van medewerkers, processen, afdelingen en de organisatie in zijn geheel. Een goed gesprek is ook een middel om medewerkers te stimuleren en te inspireren. En daarmee kun je motivatie, betrokkenheid, prestaties en productiviteit verhogen.

Vaak worden in organisaties invullijstjes gebruikt en is er sprake van een vorm van beoordelen. Lastig, oneerlijk en geestdodend vaak, voor beide partijen. En meestal wordt tegen het gesprek opgezien of wordt het helemaal niet gevoerd. Maar het kan ook anders!

BK6 adviseert organisaties bij het opzetten van gesprekscycli en traint leidinggevenden om een goed gesprek te voeren. De trainingen zijn interactief en bestaat uit theorie afgewisseld met praktische oefeningen, waarbij samen wordt gewerkt met een inspirerende acteur. Op een laagdrempelige manier oefenen deelnemers diverse vraagstellingen en worden verschillende vormen van communicatie, feedback en non-verbaal gedrag zichtbaar. Geen rollenspellen voor de groep, maar in een veilige setting. Deelnemers waarderen dit element van de training altijd zeer en zij kunnen het geleerde direct toepassen.

BK6 verzorgt diverse incompanytrainingen en in november 2020 een aantal keren een training met open inschrijving. Wanneer u meer uit de gesprekken met uw medewerkers wilt halen, kunt u contact opnemen met BK6. Voor adviestrajecten en trainingen zijn vaak interessante subsidies beschikbaar.

 

Bestanden

BK6 gesprekstraining voor leidinggevenden.pdf PDF

 

Archief